Els monstres de Travis Louie
Travis Louie va néixer a Queens, Nova York, el 1964. La seva infància la va passar fent dibuixos i veient pel·lícules sobre la "era atòmica", de ciència ficció i pel·lícules de terror. Des de molt d'hora es va aficionar a comparar còmics i van ser moltes les matinés del migdia al cinema RKO Keith a Northern Bulevard.
Va quedar meravellat pel cinema dels 50, i va retenir grats records de naus espacials, superherois, els dels monstres gegants i els cartells de cinema. Va fer milers d'esbossos de personatges com Godzilla, King Kong, i una infinitat de criatures de les pel·lícules de Ray Harryhausen.
Va estudiar al Pratt Institute de Brooklyn, Nova York, i es va graduar amb un títol de disseny i comunicació, dedicant-se a la il · lustració freelance. El treball no era tan gratificant com ho havia previst. Al cap d'uns anys, va crear un conjunt de pintures i començar a mostrar-les en galeries d'art locals. La resposta va ser molt encoratjadora.
L'estil visual de la seva obra està influenciada principalment per la il·luminació i l'atmosfera de l'expressionisme alemany i el Film Noir de finals de 1950. Les pel·lícules de directors com F.W. Murnau, Fritz Lang, Orson Welles, Robert Siodmak, Robert Aldrich, Jacque Tourneur i el director de fotografia, Greg Toland, van tenir un gran efecte en el seu estil.
Va utilitzar el blanc i negre per dotar de dramatisme a les seves obres. Gairebé sempre utilitza pintures acríliques sobre dibuixos de grafit realitzats sobre taulers finament polits i imprimats. Quan no ocupa el seu temps la pintura, es dedica a escriure en el seu diari. Molts petits dibuixos i esbossos sorgeixen d'aquests escrits, la majoria dels quals tenen menys de 10 centímetres quadrats.
La seva obra està influenciada pel cinema de fantasia i el fascinen les rareses humanes, des d'espectacles de circ, als vells actes de màgia i vaudeville, els retrats victorians i coses d'un altre món, tots barrejats junts perquè puguin donar vida als personatges i històries que escriu en els seus diaris.
Ja hem vist com els quadres de Travis Louie provenen dels diminuts dibuixos dels seus escrits i els seus diaris. Ha creat el seu propi món imaginari que es basa en l'època victoriana i eduardiana. El seu món està habitat per rareses humanes, éssers mítics i personatges d'un altre món que han estat retratats formals per assenyalar que són personatges reals que ocupen el seu lloc en la societat.
El fil subterrani que connecta a tots aquests personatges són les circumstàncies inusuals de la seva vida i de la seva forma de viure. Un home que és maleït per una cabra, un ésser pelut estrany que dorm en una tanca, un home supera la seva fòbia a les aranyes, etc...
Amb gran destresa, aquest artista nascut a Queens, va ampliant amb cada nou acrílic el bestiari fantàstic del seu particular univers. Criatures amb deformacions impossibles que són retratades amb total quotidianitat pel pinzell de Travis. A més, l'artista no es limita a imaginar el personatge vol pintar, sinó que l'acompanya d'una petita biografia donant-li la seva pròpia personalitat.
El seu mon te el sabor de les fotos antigues i el factor inquietant del millor surrealisme; el seu món imaginari s’inspira en vells daguerreotips, en la moda victoriana, i sent profunda curiositat pel món freak, a jutjar per l'aparença monstruosa de les seves figures. Així és l'art del inconfusible il·lustrador Travis Louie.
Travis Louie, Retrato
Travis Louie, Stack of Demon
Travis Louie, Retrato
Curse Of The Goat. Travis Louie, Retrat
Thomas Worth era un home enutjat que va desenvolupar l'hàbit de donar colps de peu a les coses quan perdia la paciència (que era bastant sovint). Se les va arreglar per colpejar a la major part de la gent del seu poble per una raó o una altra. Com a resultat d'això, sempre estava sol. Qui amb dos dits de front voldria estar a prop d'algú que podia enganxar-los una guitza? Un dia, mentre menjava una poma, la va mossegar amb força amb una dent podrit. El dolor el va travessar ràpidament i el seu temperament es va encendre com de costum. Es va girar i va veure un pastor de cabres al camp del costat. Va córrer cap a ell i li va donar una puntada a una cabra. L'animal es va posar dret sobre les seves potes del darrere i el va maleir, perquè la seva cara es convertís com la seva! La maledicció de la cabra el va espantar i es va desmaiar. Quan es va despertar unes hores més tard. Borratxo trontollant es va anar cap a casa, i es va adonar que tothom el mirava amb estranyesa. Després va ensopegar amb una pedra i gairebé cau de cara en un bassal. Quan es va redreçar, aconseguí veure el seu reflex en l'aigua. Una cosa curiosa havia succeït..., d'alguna manera la maledicció de la cabra s'havia fet realitat. Des d'aquest dia en endavant, ell va fer tot el possible per evitar el seu mal geni, amb l'esperança que el seu aspecte podria canviar de nou. Mai ho va fer.
Travis Louie, retrat
La Vampiressa, circa 1873, acrílic sobre tauler
Es deia Eva,. . . va emigrar d'Escòcia el 1864 i es va instal · lar a Queens, NY. Estimava la música i li encantava ballar. Va desaparèixer el 1894 i va reaparèixer durant una gira com a artista en la Segona Guerra Mundial. Va ser vista per última vegada en un programa de televisió de varietats el año1967, dansant com a ballarina de suport amb Joey Heatherton.
Travis Louie, Brophie, acrílic sobre tauler
Brophie va viatjar al nord-oest del Pacífic a la recerca del seu germà Arnie. Era 1852 i la febre d'or ja havia començat, i milers de persones van emigrar a la costa oest. Amb una alçada de 7 peus, al seu vell germà Arnie el confonien sovint amb Big Foot. Si volies seguir algun Brophie, l'únic que havies de fer era seguir el rastre dels peus grans.
Travis Louie, Pals, acrílic sobre tauler.
Travis Louie, Karl the Humanzee, acrílic sobre tauler.
Karl va ser descobert quan treballava com a servent per a un aristòcrata gairebé cec que havia tornat recentment de l'Índia. Quan la Societat Zoològica li se va acostar, Karl no tenia ni idea del que estaven parlant. Ell va pensar que potser cridava l'atenció pel seu aspecte bronzejat, cosa que va ser el resultat del seu treball anterior com jornaler.
Emyli, de Travis Louie, acrílico sobre tauler
Choking Krampus, acrílic sobre taula
Després d’un cap de setmana llarg, durant el qual s’ha castigat per asfixia el comportament de Choking Krampus, l’home es passa a la jardineria de camp, o paisatgisme... No se ben bé per on va, però sembla una cabra que acaba de menjar herba.
Hypno-Krampus, acrílic sobre taula.
Aquest Krampus enutjós sempre apareix amb les mans levitant, per davant del cos, gesticulant com un mag de vodevil (de vegades, fins i tot fent "joc de mans" i trucs). Tradicionalment s'utilitza la seva mirada hipnòtica per posar els nens en un tràngol, convencent-los que són pollastres o comptables que treballen per a una empresa a punt de ser auditada per alguna gran agència d'un govern despietat (coses de por). Quan està avorrit, es distreu, simplement, utilitzant les seves mans per lligar-se els cordons de les sabates.
Comentarios
Publicar un comentario